Gazetki promocyjne to idealna metoda marketingu, który wysyła klientom właściwy komunikat i dostarcza twoją markę do obszaru lub wybranej grupy demograficznej, aby skutecznie docierać do klientów, do których jest skierowana.
Przykładowo mogą to być mieszkańcy miasta, w którym znajduje się sklep oferujący promocje na wybrane artykuły spożywcze i przemysłowe. Gazetki promocyjne to łatwy sposób, który pozwala zdobyć więcej klientów i bardziej zróżnicowaną świadomość marki wśród społeczeństwa.
Niektóre firmy mogą polegać na autopromocji i korzystać z mediów społecznościowych lub technik e-mailowych w celu komunikowania swoich usług, jednakże dystrybucja gazetek promocyjnych jest najbardziej skutecznym i zorientowanym na wyniki sposobem marketingu dla wielu firm, sklepów oraz supermarketów.
Ponieważ ulotki dostarczane do domów klientów są namacalne, nie ma szans, że zostaną pominięte, ale wiadomości e-mail są jednostronną drogą do nieporozumień, a ponieważ informacje na pierwszy rzut oka są tak ograniczone, często są usuwane bez otwierania lub trafiają do folderu spam. Ulotka jest w ich dłoni, więc już zrobiłeś na klientach lepsze wrażenie niż status dodany w mediach społecznościowych lub e-mail ze spamem, którego i tak nikt nie czyta. Statusy w mediach społecznościowych można zignorować, a wiadomości e-mail można usunąć, jednak ulotka wymaga wysiłku, aby umieścić ją w koszu bez zaglądania do jej projektu. Na wielu serwisach w Internecie znajdziemy również gazetki promocyjne wielu sklepów, aby można je było w wygodny sposób przejrzeć wtedy, kiedy mamy na to chwilę czasu. W ten sposób nie ma potrzeby udawania się do sklepu, aby taką ulotkę zdobyć i zaplanować zakupy, jeśli nie jest ona dostarczana do naszego domu. Klienci często przeglądają online promocyjne gazetki lidl, aby zobaczyć, co mogą w danym tygodniu kupić w niższych cenach. W sieci sklepów Lidl często znajdziemy obniżki cen na artykuły spożywcze, warzywa, owoce oraz pieczywo oraz produkty do higieny.